First day of school, third day in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Amber Maaskant - WaarBenJij.nu First day of school, third day in Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Amber Maaskant - WaarBenJij.nu

First day of school, third day in Dublin

Door: Amber Maaskant

Blijf op de hoogte en volg Amber

05 Januari 2016 | Ierland, Dublin

Het is nu de derde dag in Dublin, eerste dag van school achter de rug.
Dag 1:
Na veel tranen eindelijk afscheid genomen van papa, mama en Alexander. Checken in, door de douane, en moeten door alle drukte nog naar de gate snellen ook! Tussendoor dus maar ff snel een busje deo scoren.
De gate was zo goed als helemaal aan het einde, H3. Dus de sightseeing begon met schiphol.
Het vliegtuig was verlaat, waardoor op vertrektijd de passagiers van de vlucht net uit konden stappen en wij nog moesten wachten. Al met al drie kwartier later, met alle spullen opgepropt wegens ruimte tekort, mochten we de lucht in! Lang leve onze korte beentjes (vergeleken met veel anderen) en de korte vlucht ^^.
Eenmaal aangekomen in Dublin worden we gelijk heel vriendelijk geholpen met het vinden van de bus, zo lief!
Eenmaal aangekomen in het studentenhuis en na alle formaliteiten even een simpele hap gehaald (Fish and chips) en toen inrichten en ri bed :)

Dag 2:
Na even lekker bij te slapen zijn de Dublin gaan verkennen, natuurlijk met de nodige aankopen al erbij! Zoals een boek, fleecedeken, extra pyjama, etc.
We kwamen ook een Disney Winkel tegen met de Hulk, Captain America (Sexy!) en echte Stormtroopers. Ofcourse kon Sven de Eland uit Frozen ook niet ontbreken. Dit gaf de nodige fotomomentjes.
De architectuur is heel wisselend. Huizen zijn vaak simpel en degelijk, soms met de typisch engelse opsmuck bij de front door. Echter is er ook een groot contrast doordat er hele moderne gebouwen vlak naast hele oude gebouwen staan. En zo nu en dan kom je een ornamentje tegen. Hoe meer richting het centrum, hoe meer deze verschillen allemaal zichtbaar zijn.

Dag 3:
Op naar school voor de introductie! Spannend, maar het was uiteindelijk heel erg gezellig. Na de nodige informatie raak je, oa tijdens de rondleiding, toch lekker aan de klets met elkaar. Waardoor je bij de lunch al een leuke groep meiden bij elkaar hebt. Waarmee je dan besluit een whatsappgroep aan te maken en alvast de stad in te gaan. Toooop!! Ook vandaag het rooster gekregen. Veel volle dagen, maar ook tussendoor social activities en studiedagen (waaronder rond st patricks).
Stageplek is bekend, ongeveer half uurtje reizen dus dat is helemaal prima. Ik ben benieuwd naar wat morgen brengt, dan is de eerste reisdag!